Korzyści z praktyki medytacyjnej nie są tajemnicą. Praktyka jest często wygłaszana jako zwyczaj bardzo udanych (i szczęśliwych) ludzi, polecana jako sposób radzenia sobie ze stresem i lękiem, i chwalona jako następna duża rzecz w głównym nurcie odnowy biologicznej. I nie jest to tylko anegdota. Tysiące badań wykazało pozytywny wpływ medytacji na nasze zdrowie i samopoczucie. Wkroczyliśmy na listę, aby przybliżyć Państwu najważniejsze wydarzenia z wczesnych etapów badań nad świadomością.

Lepiej spać

Sen to nie tylko relaks przez osiem godzin dziennie – jest on niezbędny dla naszego funkcjonowania poznawczego. Medytacja daje wiele korzyści, takich jak wzmocniony sen REM i zwiększony poziom melatoniny.

Okazuje się, że może nawet pomóc w poważnych problemach ze snem. Naukowcy przeprowadzili badania, aby przekonać się, czy medytacja świadomego myślenia byłaby korzystna dla osób zmagających się z przewlekłą bezsennością. Po ośmiu tygodniach, ci w treningu medytacyjnym mieli mniej całkowitego czasu przebudzenia w nocy, byli bardziej zrelaksowani przed pójściem do łóżka, i zmniejszył dotkliwość ich problemów ze snem. Plus, w następstwie badania sześć miesięcy później, osoby cierpiące na bezsenność utrzymały lepszą jakość snu.

Mniej stresu: Zrób miejsce dla większego szczęścia

To mało znany sekret, że Wall Street wykonuje egzekucje, słynni artyści i dzieci z Doliny Krzemowej są jednymi z największych zwolenników medytacji jako sposobu na opanowanie stresu.

Badanie przeprowadzone w 2005 roku w Harvard Medical School wykazało, że medytacja zwiększa grubość kory przedczołowej, obszar mózgu związane z uwagą i samoświadomością.

Ponadto, teraz wiemy, że to nawet zmniejsza stres pracowników i wypalenie. Badanie na nauczycieli w szkole dla dzieci z poważnymi problemami behawioralnymi, które były traktowane do Transcendentalnego programu medytacji miał mniej stresu, mniej depresji i ogólnie niższe wypalenie niż inni nauczyciele.

Więcej świadomych posiłków

Naukowcy z UC San Francisco studiowali grupę kobiet, aby sprawdzić, czy medytacja może zapobiec przejadaniu się. Naukowcy nie przepisywali żadnej diety, ale zamiast tego uczyli świadomego odżywiania się i kazali uczestnikom medytować przez trzydzieści minut dziennie. Co się stało? Podczas gdy grupa kontrolna rzeczywiście zyskała na wadze, uczestnicy leczenia utrzymywali swoje wagi, plus obniżali poziom kortyzolu. Wyższa redukcja kortyzolu i stresu wykazała również wyższą redukcję tkanki tłuszczowej w jamie brzusznej.

Zmniejszenie bólu i szybsze gojenie: Złagodzić ból poprzez zmianę umysłu

Jon Kabat-Zinn, który kieruje Centrum Medycyny Świadomości w Medycynie na Uniwersytecie Massachusetts Medical School, udowodnił w latach 80-tych, że medytacja i świadome myślenie mogą znacząco poprawić objawy bólu i jakość życia pacjentów cierpiących na ból chroniczny, nawet do czterech lat później. Jego program, zwany Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR) jest szeroko praktykowany.

Niedawno, dostaliśmy również spojrzenie na to, jak mózg może być zaangażowany. Kiedy naukowcy mieli ludzi uczestniczyć w czterech dniach świadomego szkolenia, uczestnicy zgłaszali mniejsze natężenie bólu i nieprzyjemność. Co więcej, MRI wykazały zmniejszenie przepływu krwi mózgowej wywołanego bólem podczas sesji medytacyjnych.

Lęk przed śmiercią: Wyślij troski w kosmos

Skoncentrowanie się na wszystkich strasznych rzeczach, które mogą się z nami przytrafić, ale często nie!- odbiera nam teraźniejszość i powoduje stres w naszych ciałach.

Dr Elizabeth Hoge, psychiatra i adiunkt psychiatra w Harvard Medical School, stwierdziła, że medytacja może nawet pomóc tym, którzy cierpią na uogólnione zaburzenia lękowe, stan charakteryzujący się trudnymi do opanowania zmartwieniami, złym snem i drażliwością.

Uśmiechnij się więcej: Szczęśliwa pigułka, bez efektów ubocznych

Medytacja pomaga nam zdobyć świadomość naszych umysłów, dzięki czemu możemy zobaczyć negatywne myśli i powiedzieć „te myśli nie są dla mnie”. Mniej utożsamianie się z naszymi emocjami i myślami pomaga tym myślom stracić moc.

Badanie Harvarda wykazało, że wędrówka umysłu, co często oznacza dryfowanie do tych negatywnych myśli, była związana z nieszczęściem. Niedawno Madhav Goyal, który prowadził badania przez badaczy Johnsa Hopkinsa, powiedział, że w przypadku depresji „stwierdziliśmy około 10 do 20 procent poprawę objawów depresyjnych w porównaniu z grupami placebo. Jest to podobne do działania leków przeciwdepresyjnych w podobnych populacjach”.

Relaks: Nie pozwól, aby małe rzeczy Cię denerwowały

Relaks ciała i umysłu z medytacją pomaga zachować koncentrację, gdy nieuchronnie napotkasz te codzienne stresory-rush ruchu godzinowego, ktoś?

Badacze z Instytutu Bensona-Henry’ego w Massachusetts General Hospital odkryli, że praktyka medytacji powoduje to, co nazywamy „reakcją relaksacyjną”, odwrotnie niż „walka lub lot” – to, co dzieje się z naszymi ciałami, gdy jesteśmy zestresowani. Ich badania wykazały, że reakcja relaksacyjna łagodzi lęki, a także ma pozytywny wpływ na częstość akcji serca, ciśnienie krwi i aktywność mózgu.

Zwiększ swoją miłość do życia: Twój partner albo partnerka będzie Ci wdzięczny na albo
wdzięczna

Twój partner będzie Ci wdzięczny. Ucząc się lepiej rozpoznawać własne emocje i emocje innych, łatwiej doświadczysz trwałej harmonii w swoich związkach.

Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijsko-San Francisco nauczyli 82 nauczycielki, wszystkie zamężne lub mieszkające z partnerem, jak medytować. W porównaniu z grupą kontrolną, która nie nauczyła się medytacji, kobiety dały mniej negatywnych wyrazów twarzy podczas testu interakcji małżeńskiej. Dobra wiadomość, ponieważ badania UC Berkeley wykazały, że osoby, które wykazują negatywny wyraz twarzy w stosunku do swoich partnerów są bardziej skłonne do rozwodu.

Maharishi International University w Iowa stwierdził, że kobiety, które praktykowały medytację, zgłaszały znacznie większą satysfakcję małżeńską niż te, które jej nie wykazywały. Ci, którzy medytowali regularnie widzieli największe korzyści.

Prowadzić udane życie: Prosta droga do osiągnięcia celów

Może słyszałeś, że potrzeba 10.000 godzin praktyki, aby być w czymś wspaniałym. The Beatles zagrali razem 1200 koncertów, zanim stali się znani na całym świecie. Bill Gates rozpoczął programowanie w ósmej klasie. Ale nowe badania pokazują, że istnieje inna formuła sukcesu.

Światowej klasy sportowcy, najlepsi menedżerowie i światowej klasy wykonawcy, po przetestowaniu, wykazali się wysokim poziomem tego, co nazywamy integracją mózgu. Oznacza to, że ich mózgi są połączone ze sobą silnymi połączeniami pomiędzy różnymi obszarami, mają większą uwagę i są w stanie szybko myśleć, aby poradzić sobie z problemami.

Jest to nowy klucz do sukcesu, jak zauważył amerykański neurobiolog dr Fred Travis, ponieważ to właśnie pozytywny zapał, który często prowadzi do sukcesu.

Na szczęście badania przeprowadzone w Harvard Medical School wykazały, że medytacja powoduje zmiany w falach mózgowych, które faktycznie poprawiają funkcjonalność mózgu. Możesz znaleźć sukces w każdej dziedzinie swojego życia i po prostu pomyśl o tym, ile czasu zaoszczędzisz!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *